UTILITZEM COOKIES PRÒPIES I DE TERCERS PER A MILLORAR ELS NOSTRES SERVEIS I MOSTRAR-LI PUBLICITAT RELACIONADA AMB LES SEVES PREFERÈNCIES MITJANÇANT L’ANÀLISI DELS SEUS HÀBITS DE NAVEGACIÓ. SI CONTINUA NAVEGANT, CONSIDEREM QUE N’ACCEPTA EL SEU ÚS. POT CANVIAR LA CONFIGURACIÓ O OBTENIR MÉS INFORMACIÓ A LA NOSTRA "POLÍTICA DE COOKIES".
Política de cookies +
INICI

Comparte
CERCAR:
Ajuda'ns a créixer!     Tu també
    pots ser part
    del canvi.
Col·labora!

Sobre l'Associació Animalista Libera!

LIBERA! va néixer a Barcelona l'any 2004 amb l'objectiu d'informar tota la societat de l'explotació a la qual són sotmesos els animals perquè, d'aquesta manera, es produeixi una presa de...

+ ampliar

Nutrició

    Comparte

    Postura de l'Associació Americana de Dietètica

    Dieta vegana: a més d'ètica, és sana

     

    Estats Units d'Amèrica – 15/01/2010

     

    L'Associació Americana de Dietètica, la més gran del món en aquest camp, ha tornat a emetre un informe sobre les dietes vegetarianes i veganes i les recomana en qualsevol cicle de la vida.

     

    DECLARACIÓ DE POSTURA

     

    La postura de l'Associació Americana de Dietètica és que les dietes vegetarianes adequadament planificades, incloses les dietes totalment vegetarianes o veganes, són saludables, nutricionalment adequades i poden proporcionar beneficis per a la salut en la prevenció i en el tractament d'algunes malalties. Les dietes vegetarianes ben planificades són apropiades per a totes les etapes del cicle vital, incloent-hi l'embaràs, la lactància, la infància i l'adolescència, així com per als esportistes. Una dieta vegetariana es defineix com una dieta que no inclou carn (ni la de les aus) ni peix o marisc ni productes que els continguin. Aquest article revisa les dades més actuals en relació amb els nutrients clau per a les persones vegetarianes com són la proteïna, els àcids grassos omega-3, el ferro, el zinc, el iode, el calci i les vitamines D i B-12. Una dieta vegetariana pot satisfer les ingestes recomanades actuals per a tots aquests nutrients. En alguns casos, els suplements o els aliments enriquits poden resultar útils per les quantitats de nutrients essencials que proporcionen. Una revisió basada en l'evidència científica va demostrar que les dietes vegetarianes poden ser nutricionalment adequades en l'embaràs i que resulten positives tant per a la salut materna com la del nadó. Els resultats d'una revisió basada en l'evidència van indicar que una dieta vegetariana està associada a un risc menor de mort per cardiopatia isquèmica. Les persones vegetarianes també semblen tenir nivells més baixos de colesterol, de lipoproteïnes de baixa densitat (LDL), una pressió arterial més baixa i taxes més baixes d'hipertensió i diabetis tipus 2 que la població no vegetariana. A més, les persones vegetarianes tendeixen a presentar un índex de massa corporal més baix i taxes de càncer més baixes en conjunt. Les característiques d'una dieta vegetariana que poden reduir el risc de patir malalties cròniques són la menor ingesta de greixos saturats i colesterol i la major ingesta de fruites, verdures, cereals integrals, fruits secs, productes derivats de la soja, fibra i fitoquímics. La varietat de les pràctiques dietètiques entre les persones vegetarianes fa que sigui essencial l'avaluació individual de la dieta. A més d'avaluar si la dieta és adequada, els professionals de l'alimentació i de la nutrició poden tenir un paper clau en l'educació de les persones vegetarianes en les fonts específiques de nutrients, la compra i preparació d'aliments així com les modificacions dietètiques per tal de satisfer les seves necessitats.

     

    J Am Diet Assoc. 2009;109: 1266-1282.

     

    L'estudi es pot descarregar (en anglès) a l’adreça següent: http://www.vrg.org/nutrition/2009_ADA_position_paper.pdf

     

    Si tens cap dubte sobre nutrició, pots posar-te en contacte amb nosaltres.

     

    « tornar

    Un projecte de l'Associació Animalista Libera! i Tv Animalista

    Desenvolupat per Visionmedia