UTILITZEM COOKIES PRÒPIES I DE TERCERS PER A MILLORAR ELS NOSTRES SERVEIS I MOSTRAR-LI PUBLICITAT RELACIONADA AMB LES SEVES PREFERÈNCIES MITJANÇANT L’ANÀLISI DELS SEUS HÀBITS DE NAVEGACIÓ. SI CONTINUA NAVEGANT, CONSIDEREM QUE N’ACCEPTA EL SEU ÚS. POT CANVIAR LA CONFIGURACIÓ O OBTENIR MÉS INFORMACIÓ A LA NOSTRA "POLÍTICA DE COOKIES".
Política de cookies +
INICI

Comparte
CERCAR:
Ajuda'ns a créixer!     Tu també
    pots ser part
    del canvi.
Col·labora!

Sobre l'Associació Animalista Libera!

LIBERA! va néixer a Barcelona l'any 2004 amb l'objectiu d'informar tota la societat de l'explotació a la qual són sotmesos els animals perquè, d'aquesta manera, es produeixi una presa de...

+ ampliar

Nutrició

    Comparte

    Recomanacions per a una dieta vegana i uns hàbits saludables

    1. Opta per cereals integrals (pa, pasta, arròs, etc.).


    2. Consumeix, com a mínim, 5 racions al dia de fruites, verdures i hortalisses (per exemple: 1 poma + 1 taronja + 1 pera + 1 amanida + 1 plat de minestra).  Preferiblement fresques i de temporada.


    3. Minimitza la ingesta d’aliments amb sal, sucre i greixos saturats.


    4. Consumeix habitualment una font fidedigna de vitamina B12 (una de les opcions següents):
       

    • Pren diàriament aliments enriquits amb vitamina B12 (≥ 2,4 mcg/dia).

    • Pren diàriament un suplement de 10 mcg (en el cas de les pastilles, preferiblement mastegades).
    • Pren setmanalment un suplement de 2000 mcg (amb l’esmorzar o al migdia).


    RECORDA: les algues, els suplements d’espirulina, els fermentats, etc. que tenen elements anàlegs de B12 poden bloquejar la verdadera B12.

    5. Pren aliments rics ens vitamina C en els àpats principals (cítrics, maduixes, kiwis, pebrot cru, tomàquet, etc.).


    6. Utilitza oli verge tant per cuinar com per amanir.


    7. Pren fruita seca i llavors regularment (nous, ametlles, avellanes, llavors de carbassa, etc.).


    8. Si l’exposició a la llum solar és limitada (menys de 15 minuts al dia), pren alguna font de vitamina D.


    9. Utilitza SAL amb moderació, i millor que sigui IODADA.


    10. Pren aigua com a beguda principal.


    11. Modera el consum de te, cafè i begudes gasoses.


    12. Evita el consum d’alcohol i tabac.


    13. Menja de manera relaxada, mastegant i assaborint bé els aliments.


    14. Realitza exercici físic diàriament (mínim, 60 minuts). Tan sols en cas de realitzar més d’1 hora al dia d’entrenament intensiu, seran necessàries recomanacions específiques.

    « tornar

    Un projecte de l'Associació Animalista Libera! i Tv Animalista

    Desenvolupat per Visionmedia